Tuesday, December 15, 2009

Advertisment vs. avertisment


Desi seamana nu se aduna si trebuie facuta diferenta specifica intre ele pana nu se ajunge la confuzia lor. Majoritatea advertiserilor din Romania incearca sa transforme reclamele in semne de avertisment desi legal nu e voie... o sa se ajunga, probabil pana acolo unde oamenii se vor simti obligati sa cumpere un produs datorita felului imperativ prin care reclamele se adreseaza lor.

imaginea am preluat-o de aici

5 comments:

  1. Stii cum vad eu incercarea asta a oamenilor de marketing de a face cu orice pret ceva ca sa promoveze produsele? Ca pe ultima zvacnire de revolta inainte de a te da batut. Advertisingul e mort, acum numai PR-ul mai poate rezolva ceva. Oamenii s-au obisnuit cu reclamele de tot felul care promit marea si zarea. Vor sa vada avantaje reale promovate coresc si sincer.

    ReplyDelete
  2. dar piaru nu e de fapt un alt mod de aminti frumos? dupa parerea mea orice forma de promovare e sortita esecului daca nu contine putin umor ceea ce piaru nu prea face. din scurta mea experienta d 2 ani in domeniu principala problema sunt ''patronii'' care considera ca intr-o promovare calitatea produsului conteaza si nu vor sa-si decribileze produsul prin umor-marii producatori stiu ei ce stiu...exceptie de la regula detergentii

    ReplyDelete
  3. vezi ca faci confuzie. PR-ul inseamna promovarea mai degraba prin intermediul consumatorilor care deja au experinta vis-a-vis de produsul tau. Ei au incercat produsul, le-a placut, si transmit asta mai departe catre ceilalti. Astfel automat ai mult mai multa credibilitatesi mai mult succes. daca ai sa acorzi putina atentie industriei auto ai sa vezi ca cele mai renumite branduri de masini si cel mai bine vandute nu sunt cele care baga milioane de dolari sau euro in advertising, ci acelea care au un PR bun.De ce? Cumparatorii sunt mai influentati de ceea ce vad pe strada, de parerea proprietarilor de masini apartinand brandului respectiv, de ceea ce scrie despre automobile in ziare si reviste, si nu de ceea ce li se prezinta in reclame, ad-uri sau panouri stradale.

    ReplyDelete
  4. Sper să nu se ajungă la varinata
    : dacă nu consumi produsul X vei muri în trei zile...

    ReplyDelete
  5. Semafor: nu am facut confuzie :p
    parca am amintit si eu de accentul care se pune pe ''calitatea produsului'' si seriozitate...adevarul e ca promovarea fiecarui tip de produs necesita un piar personalizat pt ca se adreseaza diferitelor categori de oameni... lupta dintre reclama clasica/rudimentara si cea neconventionala e de prisos... cat despre piar unii cred ca s.a inventat azi; de fapt e prima forma de promovare din istorie...gandeste-te la joaca de-a manipularea pe care o ai ca tema care face parte din tehnicile Pr-ului

    ReplyDelete