Monday, July 27, 2009

O altfel de publicitate; Simi si Gusti lui Leizi gornisti in sat!




Simi e sef de galerie la mai toate echipele care incep cu HC si FC din Baia Mare, azi a devenit gornistul "satului" deoarece cat a fost ziua de lunga a urlat intr-o portavoce "in seara asta are loc o cafteala numita Bataia Mare pe care o puteti urmari de la 22:00 pe sportdotro". Dupa ce m-am amuzat cateva minute pe seama asta de la un timp am inceput sa nu mai suport (macar daca era o informatie care intereseaza pe toata lumea nu doar pe injectatii din salile de forta...)Faza asta mi-a adus aminte de copilarie si de satul natal unde, un gornist pe nume Gusti lui Leizi anunta evenimentele din sat sufland intr-o trompeta veche, din Primul Razboi Mondial care suna ca un tipat ragusit de leu muribund. De obicei incepea cu fraza "Aceee sa da de stire!" pe care o repeta de mai multe ori si apoi incepea cu "sa stie tata lumea, Gheorghea Bonatului are purcei de vanzare, 500 parechea! Tariful se percepea per/zi, consta in produse alimentare si era negociabil. Amintirea asta m-a amuzat foarte mult deoarece mi-am dat seama ca si in trecut se facea publicitate in fel si chip, chiar daca era mai bizara...inca o faza tare din copilarie cu privire la publicitatea erau "reclamele" din targ unde caii erau testati prin tragerea unui car plin cu oameni pe un deal...era un adevarat spectacol de divertisment

2 comments:

  1. La noi "sufla-n goarna" cand e cine stie ce mare eveniment la caminul cultural (e.g. vreun spectacol de la o trupa de circ sau un concert de manelisti cu ocazia alegerilor).

    ReplyDelete
  2. am crezut ca numai la noi exista publicitate prin "goarna" :)) O sa-mi deschid o agentie de publicitate pe care o s-o numesc: "Gusti sufla-n goarna" si o sa ma axez doar pe genul asta de publicitate :)):))...cred ca o sa bata orice alt fel de publicitate, inclusiv spoturile de la TV sau radio!

    ReplyDelete