Thursday, April 26, 2018

Te-ai intrebat vreodata de ce ai nevoie sa ai succes in Romania?

Azi, fiind în trafic și așteptând în coloană, la semafor, am intalnit în față o trecere de pietoni. Nefiind un om cu succes în țara noastră, am oprit în fața zebrei, lasând loc pentru eventualii pietoni. N-au fost oameni dornici sa treverseze în acel moment pe acolo, dar am lăsat spatiu între mine și mașina din față pentru că așa e normal. Dupa cateva momente am observat un cetațean venind din stânga, vrând să se infiltreze în acel loc. Bineînțeles că nu l-am lăsat. Ce mă deranjează în situații de genul ăsta e că cel care urmează regulile e călcat în picioare de un gunoi tupeist. Nu știu alții cum sunt dar eu sunt foarte vocal în astfel de situații, dar în acel moment vorbeam la telefon și m-am mulțumit să-i arunc o privire, doar.

Jegul, în acel moment a lăsat geamul jos și râzând, dănd din cap a dezaprobare, m-a întrebat de ce nu l-am lăsat să intre în fața mea, așa cum se face, căci el l-ar fi lăsat pe altul, ”doar suntem oameni, de ce ești așa încruntat?”. În acel moment mi-am închis telefonul, apăsând pe butonul de la cască, am lăsat geamul jos și l-am întrebat care e problema, fiind surprins că continuă să vocifereze deși a încălcat legea. A început să râdă în hohote și să mă ia la mișto. N-am apucat să spun ceva, coloana s-a miscat, dar imediat ce am oprit, tot în coloană, m-am dat jos din mașină să-l întreb câteva lucruri. Prima data l-am întrebat dacă știe că e interzis să schimbi direcția de mers pe trecerea de pietoni. Nu mi-a raspuns, a dat-o în continuare cu miștourile și că el m-ar fi lăsat dacă era în locul meu. Apoi l-am intrebat dacă înțelege ce înseamnă lege și reguli. Mi-a spus că iau totul prea în serios și că n-a făcut nimic rău, doar se grăbea și că era omenește să-l las să intre. Ultima întrebare, înainte de a se face verde la semafor i-am pus-o cu zâmbetul pe buze: Dacă mă bag în doamna din dreapta, mă lași să intru, nu? N-a mai râs.
 Jegoșii au succes în România pentru că întotdeauna se indeasă în față, întotdeauna o să calce ceilalti oameni în picioare cu zâmbetul pe buze, fără remușcări ”pentru că așa se face”.

Tot azi, la alt semafor era o femeie cu un copil în brațe și cu o foaie pe care scria că e bolnav copilul, să-i dăm un leu. Știu că e fake anunțul și nu-i dau nimic, nu încurajez pomana.Și eu am nevoie de bani dar am ales să nu cer. Simplu. În acel moment am vazut o cunoțtință, în oglindă, deschizând geamul și oferindu-i câțiva bani. Nu mă interesa deloc gestul dacă nu știam că respectivul e rasist în ce priveste etnia femeii cu copilul în brate.Mi-a venit în minte, în acel moment, o conversație cu individul, pe care se întâmplă să-l cunsoc, avută pe facebook, în care se plângea că ”țâganii” nu vor să muncească și că ei sunt de vină pentru situația lor. Astfel de cretini sunt peste tot în țara noastră, le e greu să înțeleagă că motivul pentru care nu vor să muncească nu e ajutorul social primit de la stat, ci ajutorul lui bănesc. Acești oameni întrețin jegul din România ”pentru că așa se face”.

Mai târziu, în aceeași zi în parcare, un individ umbla cu un dosar în mână, spunănd că e de la ceva organizație și că strânge bani pentru operația unei fetițe. Când l-am întrebat dacă are autorizație să strângă bani în parcare (ceea ce e exclus, nu are voie nimeni să strângă bani în parcări) mi-a spus că are. M-am urcat în mașină și am sunat la 112. Din păcate și-a dat seama ce fac și a dispărut printre blocuri. Multi oameni impresionați de poveste și promisiuni i-au dat bani.

În urmă cu un an și ceva, niște indivizi i-au dat voturile unuia ce le-a promis lucruri frumoase, individul nici măcar nu avea un dosar în mână, ca individul din parcare, nu avea nimic palpabil, doar un "program de guvernare"... doar promisiuni, pe deasupra era condamnat in același timp. El își ispășea pedeapsa în timp ce niște indivizi îl votau și îl credeau pe cuvânt. Spun niște indivizi pentru că nu l-au votat chiar toți, doar o majoritate covârșitoare.

De tupeu, de diconsiderație pentru reguli și legi, de cârdășie și minciună, de cumetrie și trădare, de libidoșenie și lingușeală, de asta are nevoie un om să aibă succes în România. Ești prost dacă respecți regulile, pui la indoială ce zic oamenii din jur, nu crezi promisiunile altora. Nu ești un om de succes.

No comments:

Post a Comment